• special needs

    ERASMUS KA2+  2021-2024

     

    Μια νέα ευρωπαϊκή περιπέτεια «χωρίς αποκλεισμούς» ξεκίνησε ………για το 1ο Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης και άλλα επτά ευρωπαϊκά σχολεία.

     

    Η 1η Νοεμβρίου 2021 είναι η επίσημη ημερομηνία έναρξης της νέας ευρωπαϊκής μας περιπέτειας. Οκτώ σχολεία, από το Βέλγιο, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πορτογαλία, τη Σλοβενία ​​και τη Σουηδία συμμετέχουν σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ220 με τίτλο  «Πόσο ιδιαίτερες είναι οι ανάγκες σου; Μπορούμε να βοηθήσουμε; STEAM για μια Ευρώπη χωρίς αποκλεισμούς.» Ένας  τίτλος που εμπεριέχει μεγαλόπνοα σχέδια!

    Πρώτος στόχος μας είναι φυσικά να ευαισθητοποιήσουμε περισσότερο τους μαθητές, τους καθηγητές και το ευρύτερο κοινό για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή. Στη συνέχεια επιδίωξή μας είναι να προτείνουμε τρόπους  για να υλοποιήσουμε αυτήν την ευαισθησία και την ενσυναίσθηση και να συνδράμουμε ενεργά και ουσιαστικά, ώστε να γίνει η κοινωνία μας πιο φιλική προς τα άτομα με αναπηρία. Αυτή η ευαισθητοποίηση ξεκινά από τον πυρήνα του προγράμματος μας, καθώς  δίνεται  η ευκαιρία σε τυφλούς και κωφούς Πορτογάλους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στο πρόγραμμα .

    Με  τη συμμετοχή,επίσης,  τριών Τεχνικών Λυκείων στο πρόγραμμα θέλουμε να  θέσουμε και τις τεχνικές μας δεξιότητες στην ενεργό αναζήτηση τεχνολογικών λύσεων που μπορούν να κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία, εστιάζοντας  κυρίως σε άτομα με αναπηρικό αμαξίδιο και άτομα με προβλήματα όρασης ή ακοής.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι δύο σημαντικοί τεχνολογικοί στόχοι έχουν τεθεί από την αρχή.  Σε πρώτη φάση, κάθε σχολείο θα σχεδιάσει έναν περίπατο στην πόλη του, φιλικό προς τα άτομα με αναπηρία, παρέχοντας πλοήγηση GPS , αισθητήρια τρισδιάστατα μοντέλα για τυφλούς και βίντεο που υποστηρίζονται στη νοηματική γλώσσα για άτομα με προβλήματα ακοής. Στη συνέχεια, η κάθε ομάδα των σχολείων θα προσπαθήσει να  σχεδιάσει μια διαδικτυακή εφαρμογή που θα δίνει την ευκαιρία και στο ευρύ κοινό και στα άτομα με αναπηρία να αξιολογήσουν την προσβασιμότητα αυτής της πόλης για τα άτομα με αναπηρία. Τα αποτελέσματα της εφαρμογής ευελπιστούμε ότι θα δώσουν ιδέες για βελτίωση της ποιότητας ζωής αυτών των ατόμων.

    Η έναρξη του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από τις 14 μέχρι 18 Μαρτίου στην όμορφη σουηδική πόλη Östersund, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί εστίασαν στις κοινωνικές πτυχές του προγράμματος. Από το 1ο Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης συμμετείχαν στη συνάντηση δύο εκπαιδευτικοί και πέντε μαθητές, βιώνοντας μια αξιόλογη, πρωτόγνωρη και εποικοδομητική εμπειρία.

     

     

    Αρίθμηση Άρθρου:
    3
  • sibn

    ERASMUS KA2+ 2019-2022

    http://seilias.gr/sibn/

     

    Solutions Inspired by Nature

    Τι είναι βιομίμηση; Πώς μπορούμε να αντιγράψουμε τις  ιδέες της φύσης και στη συνέχεια να μιμηθούμε τα σχέδια και τις διαδικασίες, για να δώσουμε  λύσεις και σε ανθρώπινα προβλήματα; Αυτό προσπαθούν να εξερευνήσουν μαθητές  τεσσάρων σχολείων, από  την Ελλάδα (1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης), την Ισπανία (Torres Vicens Lleida),  τη Σουηδία (Täby Enskilda Gymnasium)  και τη Γερμανία (Landrat-Lukas Gymnasium).

    Στα πλαίσια του προγράμματος έγιναν οι εξής συναντήσεις:

    1. Γερμανία (Leverkusen)  Σεπτέμβριος 2019  Teachersmeeting
    2. Γερμανία (Leverkusen)  Νοέμβριος 2019  Studentsmeeting
    3. Σουηδία (Στοκχόλμη)  Σεπτέμβριος 2021  Teachersmeeting
    4. Ισπανία (Λέριδα)  Φεβρουάριος 2022  Studentsmeeting
    5. Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη)  Μάρτιος 2022 Studentsmeeting
    6. Σουηδία (Στοκχόλμη)  Μάρτιος 2022 Studentsmeeting

     

     

     

    Αρίθμηση Άρθρου:
    0
  • Europe in change

    ERASMUS KA2+  2016-2019

    http://www.steamon.eu/s/index.php/el/

     

    Europe in Change:  Steaming ahead towards our future

    Το μέλλον μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την τεχνολογία και τις συναφείς σε αυτήν επιστήμες. Ως αποτέλεσμα της εξάρτησης αυτής υπολογίζεται ότι, τις επόμενες δεκαετίες θα υπάρξει μια ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση για άτομα που διαθέτουν σχετικές δεξιότητες. Στον τομέα της εκπαίδευσης, η Ευρώπη έχει ήδη ξεκινήσει να υποστηρίζει δράσεις και πολιτικές που έχουν ως σκοπό να προσελκύσουν και να εκπαιδεύσουν ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τους τομείς της επιστήμης (Science), της τεχνολογίας (Technology), της μηχανικής (Engineering), των μαθηματικών (Mathematics) και των επακόλουθων επαγγελμάτων. Η διεπιστημονική εκπαίδευση STEM υποστηρίζεται εδώ και χρόνια με διάφορες δράσεις και ενέργειες. Πρόσφατα έχει ξεκινήσει η μετάβαση στο STEAM, προσθέτοντας το στοιχείο A για την τέχνη (Art). Το επιπλέον συστατικό αυτό ενισχύει εκπαιδευτικές πτυχές όπως η δημιουργικότητα, η καινοτόμος επίλυση προβλημάτων και η κοινωνική ευαισθητοποίηση, οι οποίες αναμφισβήτητα αποτελούν σημαντικές δεξιότητες στην ταχέως αναπτυσσόμενη κοινωνία μας.

    Το πρόγραμμα μας στοχεύει κυρίως στην ανάπτυξη πολύγλωσσου εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το οποίο θα ενσωματώνει τη λογική και την προσέγγιση της διεπιστημονικότητας του STEAM. Αυτό το υλικό θα αναπτυχθεί και θα αξιολογηθεί από τους καθηγητές του προγράμματος σε ρεαλιστικές – πραγματικές συνθήκες τάξης. Στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολείων αλλά και για όλους τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται. Μέσω της ενσωμάτωσης σε αυτά τα STEAM μαθήματα ενός μεγάλου αριθμού θεμάτων, στοχεύουμε στην αλλαγή της αντίληψης των εκπαιδευτικών άλλων τομέων – ειδικοτήτων και στην ανάπτυξη από αυτούς θετικής διάθεσης συνεργασίας σε κοινούς διεπιστημονικούς στόχους STEAM (διεπιστημονική ολιστική προσέγγιση μάθησης).

    Ταυτόχρονα και ως δεύτερο σημαντικό στόχο θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα κοινό έργο τέχνης που να εκφράζει το θέμα «Η Ευρώπη Αλλάζει». Ένα έργο τέχνης το οποίο θα αποδεικνύει ότι η τέχνη (Art) δεν αποτελεί απλά ένα συμπλήρωμα στην βασική STEM προσέγγιση, αλλά ένα ουσιαστικό ισότιμο κομμάτι το οποίο επιτρέπει στο STEAM να αναπτυχθεί και να ολοκληρωθεί ως διεπιστημονική οντότητα.
    Τέλος - ως ένα είδος γενίκευσης και διάχυσης - θέλουμε να επεκταθούμε και στα μικρότερα παιδιά, στους γονείς τους και γιατί όχι, ακόμη και στο γενικό κοινό. Σκοπεύουμε λοιπόν να κατασκευάσουμε βοηθητικό υλικό όπως ερωτηματολόγια, κουίζ ή και απλές STEAM εργασίες και ασκήσεις. Αυτά τα τμήματα του έργου ονομάζονται STE(A)M@home και STE(A)MforAll και είναι διαθέσιμα σε όλους όσους θέλουν να ασχοληθούν σε εισαγωγικό επίπεδο με το STEAM.

    Αρίθμηση Άρθρου:
    0
  • ERASMUS KA1+

    Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS+ - Δράση ΚΑ1

    Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης

    2015 - 2017

    Στο απαιτητικό και ισχυρά ανταγωνιστικό κλίμα της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας η εκπαίδευση καλείται να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις με τον πλέον δυναμικό και δημιουργικό τρόπο, προκειμένου να γαλουχηθούν μαθητές ικανοί να ανταπεξέλθουν σ’ αυτές. Ο πλουραλισμός, η πολυμορφία και η πολυπολιτισμικότητα είναι πλέον γεγονός στις σύγχρονες κοινωνίες όπως και η επίδραση της τεχνολογίας που συνιστά ουσιώδες στοιχείο της καθημερινής ζωής των νέων. Ένα σύγχρονο και δημιουργικό σχολείο, λοιπόν, οφείλει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να προσεγγίσει τους μαθητές με τον δικό του τρόπο . Σημαντικός αρωγός στην προσπάθεια αυτή είναι κρατικοί φορείς, όπως το Ι.Κ.Υ., που προωθούν τη συμμετοχή του προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης σε Ευρωπαϊκά προγράμματα μαθησιακής κινητικότητας (Erasmus+ / KA1) και ενισχύουν την προσπάθεια των εκπαιδευτικών να προσεγγίσουν όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές και να γίνουν συνοδοιπόροι τους στη διερεύνηση και ανάδειξη των γνωστικών, πνευματικών και άλλων δεξιοτήτων.

    Μέσα στα πλαίσια αυτά το 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης υλοποίησε πρόγραμμα με θέμα « Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης , των εργαλείων Web 2.0 και Web 3.0 για συμμετοχική, συνεργατική μάθηση στην εκπόνηση ερευνητικής εργασίας ( Project) και η ασφαλής χρήση του διαδικτύου » με κωδικό αριθμό 2015-1-EL01-KA101-013286 στο οποίο συμμετείχαν δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας : η Κωνσταντίνα Τζεντέμη, κλάδου ΠΕ06-Αγγλικής Φιλολογίας και η Μαρία Λιάρου, κλάδου ΠΕ02-Φιλόλογος.

    Το Σχέδιο Μαθησιακής Κινητικότητας πραγματοποιήθηκε σε διάστημα δύο ετών, σε τρεις Ευρωπαϊκές χώρες : (α) στο Όσλο της Νορβηγίας από 11-17 Ιουλίου 2016 (β) στη Φλωρεντία της Ιταλίας από 19-24 Ιουνίου 2017 και (γ) στη Βαλέτα της Μάλτας από 10-16 Σεπτεμβρίου 2017 .Τα παραπάνω εκπαιδευτικά προγράμματα συνδέονταν στενά μεταξύ τους με το ίδιο θέμα, τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, καλύπτοντας το καθένα μία διαφορετική πτυχή και τομέα τους, έτσι ώστε να αλληλοεπιδρούν και να αλληλοσυμπληρώνονται.

    Η επιμόρφωση ήταν ένας συνδυασμός θεωρίας και καλής πρακτικής , που στηριζόταν σε εργαστήρια με πρακτικές εφαρμογές, προσφέροντας στους συμμετέχοντες ευκαιρίες για δοκιμαστική χρήση και αξιολόγηση των νέων τεχνολογιών , σύμφωνα με το μάθημα που διδάσκουν. Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα , βασιζόταν σε μια πρακτική προσέγγιση ,η οποία επέτρεπε στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν να αποκτήσουν γνώσεις βιωματικά. Αυτό σημαίνει ότι μετά την απόκτηση των βασικών γνώσεων σχετικά με τα εργαλεία που τους παρουσιάζονταν , οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να ανταλλάσσουν ιδέες για το πώς να τα εφαρμόζουν στο πλαίσιο των μαθημάτων, δημιουργώντας τα δικά τους μαθήματα εκμάθησης πολυμέσων.

    Ως αποτέλεσμα, οι συμμετέχοντες έχοντας αναβαθμίσει τις δεξιότητες τους , τη γνώση και την εμπειρία σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών ως εκπαιδευτικά εργαλεία και τη σωστή διαχείριση της ψηφιακής τάξης, πέτυχαν υψηλότερο επίπεδο αξιοποίησης των ικανοτήτων τους με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαίδευση και έμαθαν πώς να συνεργάζονται διαδικτυακά σε προγράμματα eTwinning και Erasmus + με άλλους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς και μαθητές. Επιπλέον, διερεύνησαν νέους τρόπους με τους οποίους οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να βοηθήσουν τον μαθητή να αναπτύξει την επικοινωνία , την έρευνα ,τη δημιουργικότητα και την ελευθερία της έκφρασης. Τέλος, ενημερώθηκαν για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, έτσι ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bullying ) στον χώρο του σχολείου.

    Αλλά και η σχολική μονάδα υιοθέτησε σύγχρονη, ψηφιακή διάσταση στη διδασκαλία και τη μάθηση μέσα από καινοτόμες πρακτικές, όπου συμμετέχοντες είναι όλα τα μέλη της : οι καθηγητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα , η διεύθυνση του σχολείου, οι υπόλοιποι καθηγητές αλλά κυρίως οι ίδιοι οι μαθητές. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα αποτελέσει την αφετηρία ώστε η σχολική μονάδα να εκμεταλλευτεί περαιτέρω τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα η διεύθυνση του σχολείου θα δημιουργήσει σταθερές δομές και μοντέλα ανανέωσης , και θα καταστήσει ικανούς τους καθηγητές και τους μαθητές να καθορίζουν τα πιθανά αντικείμενα με τα οποία θα ασχολούνται σε διάφορα καινοτόμα εκπαιδευτικά επίπεδα.

    Η ιστοσελίδα του προγράμματος και όλο το υλικό του σχεδίου κινητικότητας είναι: https://1genikolykeioalexandroupoli.wordpress.com/home.
    Αρίθμηση Άρθρου:
    2
Joomla templates by a4joomla