Άρθρα

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS+ - Δράση ΚΑ1

Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης

2015 - 2017

Στο απαιτητικό και ισχυρά ανταγωνιστικό κλίμα της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας η εκπαίδευση καλείται να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις με τον πλέον δυναμικό και δημιουργικό τρόπο, προκειμένου να γαλουχηθούν μαθητές ικανοί να ανταπεξέλθουν σ’ αυτές. Ο πλουραλισμός, η πολυμορφία και η πολυπολιτισμικότητα είναι πλέον γεγονός στις σύγχρονες κοινωνίες όπως και η επίδραση της τεχνολογίας που συνιστά ουσιώδες στοιχείο της καθημερινής ζωής των νέων. Ένα σύγχρονο και δημιουργικό σχολείο, λοιπόν, οφείλει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να προσεγγίσει τους μαθητές με τον δικό του τρόπο . Σημαντικός αρωγός στην προσπάθεια αυτή είναι κρατικοί φορείς, όπως το Ι.Κ.Υ., που προωθούν τη συμμετοχή του προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης σε Ευρωπαϊκά προγράμματα μαθησιακής κινητικότητας (Erasmus+ / KA1) και ενισχύουν την προσπάθεια των εκπαιδευτικών να προσεγγίσουν όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές και να γίνουν συνοδοιπόροι τους στη διερεύνηση και ανάδειξη των γνωστικών, πνευματικών και άλλων δεξιοτήτων.

Μέσα στα πλαίσια αυτά το 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης υλοποίησε πρόγραμμα με θέμα « Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης , των εργαλείων Web 2.0 και Web 3.0 για συμμετοχική, συνεργατική μάθηση στην εκπόνηση ερευνητικής εργασίας ( Project) και η ασφαλής χρήση του διαδικτύου » με κωδικό αριθμό 2015-1-EL01-KA101-013286 στο οποίο συμμετείχαν δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας : η Κωνσταντίνα Τζεντέμη, κλάδου ΠΕ06-Αγγλικής Φιλολογίας και η Μαρία Λιάρου, κλάδου ΠΕ02-Φιλόλογος.

Το Σχέδιο Μαθησιακής Κινητικότητας πραγματοποιήθηκε σε διάστημα δύο ετών, σε τρεις Ευρωπαϊκές χώρες : (α) στο Όσλο της Νορβηγίας από 11-17 Ιουλίου 2016 (β) στη Φλωρεντία της Ιταλίας από 19-24 Ιουνίου 2017 και (γ) στη Βαλέτα της Μάλτας από 10-16 Σεπτεμβρίου 2017 .Τα παραπάνω εκπαιδευτικά προγράμματα συνδέονταν στενά μεταξύ τους με το ίδιο θέμα, τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, καλύπτοντας το καθένα μία διαφορετική πτυχή και τομέα τους, έτσι ώστε να αλληλοεπιδρούν και να αλληλοσυμπληρώνονται.

Η επιμόρφωση ήταν ένας συνδυασμός θεωρίας και καλής πρακτικής , που στηριζόταν σε εργαστήρια με πρακτικές εφαρμογές, προσφέροντας στους συμμετέχοντες ευκαιρίες για δοκιμαστική χρήση και αξιολόγηση των νέων τεχνολογιών , σύμφωνα με το μάθημα που διδάσκουν. Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα , βασιζόταν σε μια πρακτική προσέγγιση ,η οποία επέτρεπε στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν να αποκτήσουν γνώσεις βιωματικά. Αυτό σημαίνει ότι μετά την απόκτηση των βασικών γνώσεων σχετικά με τα εργαλεία που τους παρουσιάζονταν , οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να ανταλλάσσουν ιδέες για το πώς να τα εφαρμόζουν στο πλαίσιο των μαθημάτων, δημιουργώντας τα δικά τους μαθήματα εκμάθησης πολυμέσων.

Ως αποτέλεσμα, οι συμμετέχοντες έχοντας αναβαθμίσει τις δεξιότητες τους , τη γνώση και την εμπειρία σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών ως εκπαιδευτικά εργαλεία και τη σωστή διαχείριση της ψηφιακής τάξης, πέτυχαν υψηλότερο επίπεδο αξιοποίησης των ικανοτήτων τους με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαίδευση και έμαθαν πώς να συνεργάζονται διαδικτυακά σε προγράμματα eTwinning και Erasmus + με άλλους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς και μαθητές. Επιπλέον, διερεύνησαν νέους τρόπους με τους οποίους οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να βοηθήσουν τον μαθητή να αναπτύξει την επικοινωνία , την έρευνα ,τη δημιουργικότητα και την ελευθερία της έκφρασης. Τέλος, ενημερώθηκαν για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, έτσι ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bullying ) στον χώρο του σχολείου.

Αλλά και η σχολική μονάδα υιοθέτησε σύγχρονη, ψηφιακή διάσταση στη διδασκαλία και τη μάθηση μέσα από καινοτόμες πρακτικές, όπου συμμετέχοντες είναι όλα τα μέλη της : οι καθηγητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα , η διεύθυνση του σχολείου, οι υπόλοιποι καθηγητές αλλά κυρίως οι ίδιοι οι μαθητές. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα αποτελέσει την αφετηρία ώστε η σχολική μονάδα να εκμεταλλευτεί περαιτέρω τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα η διεύθυνση του σχολείου θα δημιουργήσει σταθερές δομές και μοντέλα ανανέωσης , και θα καταστήσει ικανούς τους καθηγητές και τους μαθητές να καθορίζουν τα πιθανά αντικείμενα με τα οποία θα ασχολούνται σε διάφορα καινοτόμα εκπαιδευτικά επίπεδα.

Η ιστοσελίδα του προγράμματος και όλο το υλικό του σχεδίου κινητικότητας είναι: https://1genikolykeioalexandroupoli.wordpress.com/home.
Joomla templates by a4joomla