Εγκύκλιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ έτους 2020
Κατεβάστε από τους παρακάτω συνδέσμους τις εγκυκλίους για:
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Ή/ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ Ή ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Ή/ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ Ή ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
( σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων αποκλειστικά για τον σκοπό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης)
Κατ’ εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών
Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019), σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας από το Ελληνικό Δημόσιο όπως εκπροσωπείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως υπεύθυνο επεξεργασίας. Τα προσωπικά σας δεδομένα (e-mail) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από τη σχολική μονάδα λόγω της ιδιότητά σας ως μαθητών ή/και γονέων ή κηδεμόνων και της σχέσης σας με το Ελληνικό Δημόσιο, είναι δε αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19 και την απαγόρευση διδασκαλίας με φυσική παρουσία. Επιπλέον, οι μαθητές κατά τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κοινοποιούν σε συνεργαζόμενους με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων παρόχους υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν τους, όνομα ή όνομα χρήστη, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η ως άνω απαγόρευση, και εν συνεχεία θα διαγραφούν από τους εν λόγω παρόχους.
Συστήνεται η σύνδεση των μαθητών μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) (και όχι μέσω εφαρμογής).
Έχετε δικαίωμα να λάβετε επιβεβαίωση για το κατά πόσον ή όχι προσωπικά δεδομένα που σας αφορούν υφίστανται επεξεργασία. Σε περίπτωση που τα προσωπικά σας δεδομένα υφίστανται επεξεργασία, έχετε το δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά σας δεδομένα, λήψης αντιγράφου αυτών, διόρθωσης ανακριβειών, συμπλήρωσης ελλιπών προσωπικών δεδομένων, διαγραφής προσωπικών δεδομένων, διακοπής της επεξεργασίας τους, λήψης τους σε δομημένη, κοινώς χρησιμοποιούμενη και αναγνωρίσιμη από μηχανήματα μορφή, διαβίβασής τους σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, χωρίς αντίρρηση από το Ελληνικό Δημόσιο, διαβίβασής τους από το Ελληνικό Δημόσιο σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους για σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Για οποιαδήποτε απορία έχετε σε σχέση με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων από το Ελληνικό Δημόσιο ή/και τα σχετικά δικαιώματά σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας (e-mail επικοινωνίας
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
).
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Αγαπητοί μαθητές από την Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020 αρχίζει η Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα το οποίο έχει αναρτηθεί, με τους διδάσκοντες στα μαθήματα και στα τμήματα που φαίνονται στο αναρτημένο έγγραφο ¨Εξ Αποστάσεως Μαθήματα- Τμήματα – Διδάσκοντες¨.
Για να παρακολουθήσετε τα εξ αποστάσεως μαθήματα και να εισέλθετε στην πλατφόρμα – εικονική τάξη θα πρέπει:
- Να διαθέτετε Ηλεκτρονικό Υπολογιστή ή tablet με Κάμερα, μικρόφωνο ( το έχει συνήθως ενσωματωμένο η κάμερα) καθώς και Ακουστικά. Αν διαθέτετε laptop έχει ενσωματωμένα και κάμερα και μικρόφωνο. Καλό είναι να χρησιμοποιείτε ακουστικά και στο laptop για να μην μικροφωνίζει.
- Σύνδεση στο διαδίκτυο.
- Προκειμένου να εισέλθετε στην ψηφιακή τάξη για παρακολουθήσετε το μάθημά σας με τον αντίστοιχο καθηγητή θα πρέπει να πατήσετε όνομα του αντίστοιχου καθηγητή για να μεταφερθείτε στην τάξη σας. Ο σύνδεσμος θα είναι ενεργός από Δευτέρα 23 Μαρτίου σύμφωνα με το πρόγραμμα που ακολουθεί.
- Τα μαθήματα αρχίζουν καθημερινά στις 9:00 το πρωί. Είναι ανά μία ώρα και θα υπάρχει το περιθώριο διαλείμματος.
- Θα παρακαλούσα όσοι έχουν την 1η ώρα να προσέρχονται 15΄λεπτά πριν την έναρξη του μαθήματος.
Αρχίζουμε σταδιακά με κάποια μαθήματα και θα προχωρήσουμε με τα υπόλοιπα.
Κατεβάστε τα αντίστοιχα έγγραφα: Έγγραφο 1, Έγγραφο 2
Η Διευθύντρια
Βαγή Φωτεινή
Εγγραφή μαθητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΔΣ)
Σας ενημερώνουμε ότι θα πρέπει να μεριμνήσετε για την ΑΜΕΣΗ εγγραφή των παιδιών σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΔΣ)- Δ/νση εγγραφής: https://register.sch.gr/students/ ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν στις διαθέσιμες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης.
Οδηγός εγγραφής και παροχή προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας
Η εγγραφή πραγματοποιείται από τους κηδεμόνες των μαθητών.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: Παροχή προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ΘΕΜΑ: Παροχή προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευ
Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: Παροχή προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
ΘΕΜΑ: Παροχή προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Για τη διασύνδεση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ένα ασφαλές δίκτυο και την παροχή ποιοτικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε αυτούς, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων λειτουργεί και εξελίσσει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (www.sch.gr).
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων λαμβάνοντας υπόψη του την ανάγκη για:
- την προσωποποιημένη πρόσβαση των μαθητών/μαθητριών σε περιβάλλοντα σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που παρέχονται από το Υπ. Παιδείας & Θρησκευμάτων και από εποπτευόμενους φορείς του,
- την ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της υποστήριξης των εκπαιδευτικών μεθόδων με σύγχρονα μέσα επικοινωνίας, διδασκαλίας και συνεργασίας,
- την εξοικείωση των μαθητών με τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, στο πλαίσιο των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται στο σχολείο,
- την πρόσβαση των μαθητών στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, οι οποίες παρέχονται με απολύτως ασφαλή τρόπο και σε ένα σαφώς ορισμένο πλαίσιο με πλήρη προστασία της ιδιωτικότητας των μαθητών,
υλοποίησε μία νέα ευέλικτη διαδικασία παροχής λογαριασμών πρόσβασης (μαθητικούς λογαριασμούς) στους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη χρήση των υπηρεσιών του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
Με τους μαθητικούς λογαριασμούς παρέχεται η πρόσβαση των μαθητών σε ένα σύνολο υπηρεσιών του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, όπως η ηλεκτρονική αλληλογραφία, η τηλεκπαίδευση, τα ιστολόγια, οι κοινότητες αλλά και σε άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
1. Εγγραφή και δημιουργία μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ για τους μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Για όλους τους μαθητές/μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργεί μία νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία δημιουργίας μαθητικών λογαριασμών ΠΣΔ με ευθύνη του κηδεμόνα, η οποία υλοποιείται με τα παρακάτω βήματα:
- Η εγγραφή γίνεται από τον κηδεμόνα κάθε μαθητή/μαθήτριας μέσω της εφαρμογής εγγραφής που βρίσκεται στη διεύθυνση https://register.sch.gr/students/.
- Για την εγγραφή απαιτείται από τον κηδεμόνα: (α) η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής με πρόσβαση στο Διαδίκτυο και (β) να διαθέτει κινητό τηλέφωνο και προσωπική ηλεκτρονική διεύθυνση αλληλογραφίας (email).
- Η εφαρμογή εγγραφής αρχικά εμφανίζει εισαγωγική σελίδα, με χρήσιμες πληροφορίες για τον μαθητή και τον κηδεμόνα του.
- Ο κηδεμόνας εφόσον το επιθυμεί μπορεί να συνεχίσει με την εγγραφή με το κατάλληλο πλήκτρο που υπάρχει στο τέλος της σελίδας και το οποίο οδηγεί στη φόρμα εγγραφής.
- Στη φόρμα εγγραφής θα πρέπει:
- Όλα τα πεδία να συμπληρωθούν ακριβώς όπως αναγράφονται σε έλεγχο προόδου του/της μαθητή/μαθήτριας που έχει λάβει πρόσφατα από το σχολείο.
- Η συμπλήρωση όλων των πεδίων είναι υποχρεωτική.
- Τα πεδία email κηδεμόνα και κινητό τηλέφωνο κηδεμόνα συμπληρώνονται με σκοπό την εύκολη ανάκτηση των στοιχείων του λογαριασμού (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης) από τον κάτοχό του.
- Αφού ο κηδεμόνας διαβάσει τους Όρους Χρήσης και τη Δήλωση Εχεμύθειας μπορεί να προχωρήσει στην υποβολή της φόρμας για τη δημιουργία του μαθητικού λογαριασμού.
- Η ορθότητα των στοιχείων μαθητή/μαθήτριας επιβεβαιώνεται από το σύστημα mySchool και δημιουργείται ο λογαριασμός.
- Με τη δημιουργία του λογαριασμού εμφανίζονται τα στοιχεία πρόσβασης, όνομα χρήστη (username), κωδικός πρόσβασης (password) και e-mail, τα οποία και πρέπει να διατηρήσει ο κηδεμόνας για την πρόσβαση του μαθητή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ.
- Ταυτόχρονα, αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα στην e-mail διεύθυνση του κηδεμόνα με το όνομα χρήστη και χρήσιμες οδηγίες για την ανάκτηση του κωδικού πρόσβασης σε περίπτωση που ξεχαστεί.
- Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων (βήμα 7) και η δημιουργία του λογαριασμού, ο κηδεμόνας μπορεί να επικοινωνήσει με το σχολείο ώστε να διασταυρώσει την ορθότητα των στοιχείων του/της μαθητή/μαθήτριας. Εναλλακτικά, μπορεί να υποβάλει αίτημα υποστήριξης προς το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο από τη σχετική επιλογή που υπάρχει στην οθόνη της εφαρμογής.
Για την προστασία της ιδιωτικότητας του μαθητή/μαθήτριας το όνομα χρήστη (username) που παράγεται δεν έχει σχέση με τα προσωπικά στοιχεία του μαθητή/μαθήτριας.
Τονίζεται ότι η νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία εγγραφής λειτουργεί παράλληλα με την καθιερωμένη διαδικασία διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών από την πλευρά του σχολείου και δεν την αντικαθιστά, αλλά την συμπληρώνει ως προς το σκέλος της εγγραφής.
2. Διαχείριση των μαθητικών λογαριασμών
Η καθιερωμένη διαδικασία διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ από την πλευρά του σχολείου εξακολουθεί να ισχύει, για το σύνολο των σχολείων (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης).
Η διαχείριση, δηλαδή η δημιουργία, η τροποποίηση, η διαγραφή μαθητικών λογαριασμών, η εκτύπωση των στοιχείων τους, κλπ, εξακολουθεί να γίνεται από τα σχολεία μέσω διαχειριστικής εφαρμογής (https://register.sch.gr/students/admins/), από την οποία παρέχονται πληροφορίες για τη διαδικασία παραγωγής και διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών, για τη διάρκεια ισχύος των λογαριασμών και για τους όρους χρήσης.
Η πρόσβαση στην εφαρμογή επιτρέπεται με τα στοιχεία του επίσημου λογαριασμού του σχολείου στο ΠΣΔ, καθώς επίσης και από τους εκπαιδευτικούς που έχουν οριστεί από τον Δ/ντή του σχολείου ως διαχειριστές με τα προσωπικά τους στοιχεία σύνδεσης τους στο ΠΣΔ.
Η διαχείριση μαθητικών λογαριασμών περιλαμβάνει τα ακόλουθα σημεία:
- Για τη δημιουργία και γενικότερα για τη διαχείριση μαθητικών λογαριασμών από τον υπεύθυνο κάθε σχολείου χρησιμοποιείται η διαχειριστική εφαρμογή https://register.sch.gr/students/admins.
- Μέσω αυτής, ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να αποδίδει δικαιώματα διαχειριστή μαθητικών λογαριασμών σε έναν ή περισσότερους εκπαιδευτικούς του σχολείου (κατά προτίμηση ειδικότητας πληροφορικής).
- Ο διαχειριστής μαθητικών λογαριασμών του σχολείου χρησιμοποιώντας την παραπάνω διαχειριστική εφαρμογή μπορεί να δημιουργήσει και να εκτυπώσει μαθητικούς λογαριασμούς.
- Για τη δημιουργία μαθητικών λογαριασμών το σχολείο θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του κηδεμόνα κάθε μαθητή. Για το σκοπό αυτό στη διαχειριστική εφαρμογή υπάρχει το έντυπο συναίνεσης κηδεμόνα.
- Για την γνωστοποίηση των στοιχείων λογαριασμού στον κηδεμόνα, εφόσον ζητηθούν, μπορεί από τη διεύθυνση του σχολείου να χρησιμοποιηθεί όποιος τρόπος κριθεί κατάλληλος.
Αναλυτικά διατυπωμένοι οι όροι χρήσης, οδηγίες καλής χρήσης, τεχνικές οδηγίες και έντυπα βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα https://register.sch.gr/students/help/.
3. Ενημέρωση των σχολείων, των κηδεμόνων και των μαθητών/μαθητριών
Η ενημέρωση των σχολείων για την παροχή λογαριασμών ΠΣΔ στους μαθητές/μαθήτριες θα γίνει με τους παρακάτω τρόπους:
- Με την παρούσα εγκύκλιο.
- Με την αποστολή ενημερωτικού μηνύματος με το ίδιο περιεχόμενο μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
- Όλο το υλικό είναι αναρτημένο και δημόσια διαθέσιμο:
(α) https://register.sch.gr/students, και
(β) https://register.sch.gr/students/help/, απ’ όπου μπορούν να τα παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί, οι κηδεμόνες και οι μαθητές.
3. Υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου για τους μαθητές και τις μαθήτριες
Στην πύλη του ΠΣΔ (https://www.sch.gr) έχει αναρτηθεί και ενημερώνεται τακτικά υλικό και σύνδεσμοι:
- με τις παρεχόμενες υπηρεσίες και συνδέσμους χρήσης του μαθητικού λογαριασμού (https://www.sch.gr/students)
- πληροφορίες για τις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και τον τρόπο αξιοποίησής τους στο εκπαιδευτικό έργο, υπάρχουν στην πύλη του ΠΣΔ και ειδικά στην ιστοσελίδαsch.gr/services.
4. Πλαίσιο καλής χρήσης της παρεχόμενης υπηρεσίας
Η ευθύνη διαχείρισης του λογαριασμού και η μη διαρροή των στοιχείων πρόσβασης σε τρίτους αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του κατόχου του λογαριασμού, δηλαδή του/της μαθητή/μαθήτριας και του κηδεμόνα του.
Επισημαίνεται ότι οι μαθητικοί λογαριασμοί πρέπει να χρησιμοποιούνται αυστηρά και μόνο για εκπαιδευτική χρήση και στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κακόβουλη χρήση του λογαριασμού, ο λογαριασμός απενεργοποιείται ή διαγράφεται μόνιμα.
5. Υποστήριξη μαθητικών λογαριασμών
Η ανάκτηση κωδικού σε περιπτώσεις που απαιτηθεί θα γίνεται αποκλειστικά μέσω email ή μηνύματος σε κινητή συσκευή (SMS) από την ιστοσελίδα https://register.sch.gr/password/.
Ο διαχειριστής του μαθητικού λογαριασμού μπορεί να ορίσει νέο κωδικό πρόσβασης σε κάθε μαθητικό λογαριασμό εφόσον αυτό ζητηθεί από τον κηδεμόνα του μαθητή.
- Ενημέρωση μαθητών και γονέων
Παρακαλούνται τα σχολεία να ενημερώσουν τους κηδεμόνες μέσω της εφαρμογής mySchool, μέσω των σχολικών ιστοτόπων και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο για το περιεχόμενο της παρούσας εγκυκλίου.
H ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Ενημέρωση σχετικά με Πρόσκληση-Επιλογή-Κατανομή Στρατεύσιμου Προσωπικού (Κατάθεση Δελτίου Απογραφής γεννηθέντων το έτος 2002)
Σχετ.:
- Το με αρ. πρωτ. Φ12α/35515/Δ4/10-03-2020 έγγραφο της υπηρεσίας μας.
- Το με αρ. πρωτ. Φ.430/98/236268/Σ.8127/14-11-2019 έγγραφο του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας.
- Το με αρ πρωτ. Φ12α/36668/Δ4/12-03-2020 έγγραφο της υπηρεσίας μας.
Παρακαλούνται οι Διευθυντές/Διευθύντριες των σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπαίδευσης να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο (π.χ. e-mail, sms κ.λ.π.) τους άρρενες μαθητές γεννηθέντες το 2002 για τη δυνατότητα ηλεκτρονικής κατάθεσης Δελτίου Απογραφής (ΔΑ).
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗΣ
ΣΠΟΥΔΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΧΑΛΑΣ
Επείγοντα μέτρα πρόληψης της διάδοσης του κορωνοϊού στις περιφερειακές υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσηςκαι στους εποπτευόμενους φορείς
Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ
Η ΠΟΣΥΠ επικοινωνεί μαζί σας για την ανάληψη των αυτονόητων και οφειλόμενων ενεργειών για την αποτροπή και την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού covid-19 και τον περιορισμό της διάδοσής του, ειδικά για τις Περιφερειακές Υπηρεσίες και τους υπαλλήλους τους, αλλά και για το διοικητικό προσωπικό των εποπτευόμενων φορέων που ανήκουν στη δύναμη της Ομοσπονδίας μας, για τους οποίους επιδεικνύεται διαχρονικά μία σκανδαλώδης αγνόηση και αδιαφορία.
1. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εδώ και βδομάδες δέχονται καθημερινά,επιπλέον των τακτικών επισκεπτών, εκατοντάδες πολίτες, που υποβάλλουν δικαιολογητικά στο πλαίσιο των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.Είναι προφανές ότι σε συνθήκες έξαρσης της επιδημίας του covid-19, o καθημερινός συγχρωτισμός με πλήθος κόσμου εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία των εργαζόμενων, των εξυπηρετούμενων πολιτών και το κοινωνικό τους περιβάλλον.
Δυστυχώς επειδή οι λειτουργικές δαπάνες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης έχουν μείνει ως αμανάτι στις αιρετές Περιφέρειες, παρά τις προσπάθειές μας για επιστροφή τους στο Υπουργείο Παιδείας, μετά την επάνοδο των υπηρεσιών μας και των υπαλλήλων τους από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις το 2002, δεν υπάρχει καμία πρόνοια ούτε για μέτρα ατομικής υγιεινής, όπως τα αντισηπτικά, ούτε για την απολύμανση των χώρων αλλά και την σχολαστική τους καθαριότητα, σε πολλές περιπτώσεις, δε, δεν παρέχεται καμία υπηρεσία καθαριότητας.
Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα επιβάρυνσης τόσο των υπαλλήλων όσο και των χώρων, με προφανή άμεσο κίνδυνο τόσο της υγείας των συναδέλφων όσο και της διασποράς του ιού.
Σας καλούμε άμεσα να αναλάβετε πρωτοβουλία έναντι του Υπουργείου Εσωτερικών, ώστε οι Περιφέρειες της χώρας, που έχουν την ευθύνη στέγασης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και κάλυψης των λειτουργικών τους αναγκών, να εξασφαλίσουν επειγόντως την απολύμανση των χώρων, τη συστηματική καθαριότητά τους και την προμήθεια όλων των προβλεπόμενων μέσων ατομικής υγιεινής.
2. Είναι επιτακτική ανάγκη να ληφθεί άμεσα ειδική μέριμνα για τους υπαλλήλους των υπηρεσιών εκπαίδευσης οι οποίοι ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου ή έχουν την αποκλειστική φροντίδα ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες (μακροχρόνια άρρωστοι, ηλικιωμένοι), ώστε να υπάρξει ανάλογη αντιμετώπισή τους με τους γονείς υπαλλήλους, με πρόβλεψη για περαιτέρω διευκολύνσεις.3. Η εξ αντικειμένου μείωση του διαθέσιμου προσωπικού αυτήν την περίοδο, είτε λόγω νόσου είτε λόγω χρήσης της άδειας ειδικού σκοπού, επιβάλλει την αναστολή όλων των προθεσμιών για διοικητικές διαδικασίες μη επείγοντος χαρακτήρα (π.χ. καταχώριση δικαιολογητικών υποψήφιων για διορισμό).
4. Είναι απαραίτητος ο άμεσος ανασχεδιασμός της λειτουργίας των υπηρεσιών εκπαίδευσης και η εφαρμογή μέτρων για την αποτροπή της εξάπλωσης του κορωνοϊού, όπως:
- Γενίκευση της εξ αποστάσεως συναλλαγής των ενδιαφερόμενων με τις υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης και διεκπεραίωση υποθέσεων μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας, ώστε να περιοριστεί στον ελάχιστο βαθμό η απαίτηση φυσικής παρουσίας τους.
- Προσδιορισμός του προσωπικού που είναι απολύτως απαραίτητο για τη λειτουργία των υπηρεσιών και κάλυψη των αναγκαίου αριθμού με εκ περιτροπής εργασία, ελαστικό ωράριο και δυνατότητα εξ αποστάσεως εργασίας, η οποία θα υλοποιείται σε αντικείμενα συμβατά σε τέτοιου είδους εργασία, όσο ισχύουν τα κατεπείγοντα μέτρα.
- Αναβολή της πληρωμής Μαρτίου των αναπληρωτών ΕΣΠΑ μέσω ΕΑΠ και για όσο είναι απαραίτητο να υλοποιείται με το ισχύον σύστημα.
5. Είναι απαραίτητο σε φορείς μας όπως τα ΓΑΚ και οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες να κλείσουν τα αναγνωστήρια, όπως έγινε σήμερα με την Εθνική Βιβλιοθήκη ή να ανασταλεί η προσέλευση κοινού όπως έγινε στον ΕΟΠΠΕΠ. Επίσης να εξεταστούν οι περιπτώσεις όπως των Περιφερειακών ΓΑΚ που λειτουργούν με 1-2 υπαλλήλους και αυτοί θα λάβουν την άδεια ειδικού σκοπού.
Με αφορμή τη χθεσινή πράξη νομοθετικού περιεχομένου (ΦΕΚ 55Α΄/11-03-2020), σας καλούμε για τις άμεσες οφειλόμενες ενέργειες σας για όλα τα ανωτέρω.
Επειδή οι μέρες είναι κρίσιμες και όλοι θα κριθούμε από την δυνατότητα της άμεσης αντίδρασης μας, της πρόληψης και της δυνατότητας εύρεσης λύσεων σας καλούμε για τις άμεσες ενέργειες σας.
Η ΠΟΣΥΠ είναι έτοιμη να παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια και στήριξη.
Οι διοικητικοί υπάλληλοι είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε την λειτουργία των υπηρεσιών μας, αρκεί να διασφαλιστούν τα αναγκαία και άμεσα μέτρα πρόληψης των ίδιων μας, των οικογενειών μας και του κοινωνικού μας περίγυρου αλλά και να διευκολυνθούν οι συνάδελφοι μας που έχουν πραγματική ανάγκη προφύλαξης.
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΑΒΒΑΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΓΚΑΣ
Διαβίβαση Οδηγιών Υλοποίησης Προγραμμάτων Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
Οδηγίες για παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την πρόληψη της διασποράς του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 στις σχολικές μονάδες και την κοινότητα 11 Μαρτίου 2020
Οδηγίες για παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι
στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την πρόληψη της διασποράς του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 στις σχολικές μονάδες και την κοινότητα
11 Μαρτίου 2020
Αποφυγή των συναθροίσεων και του συγχρωτισμού οπουδήποτε (π.χ. καφετέριες, κινηματογράφοι)
- Αποφυγή ομαδικών εξωσχολικών δραστηριοτήτων
- Αποθάρρυνση συναντήσεων σε σπίτια φίλων, εστιατόρια ή εμπορικά κέντρα
- Ενθάρρυνση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων εξ αποστάσεως (e-learning)
- Αποφυγή επαφής με άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
- Συχνό και καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι ή αλκοολούχο διάλυμα
- Κάλυψη του βήχα ή του φτερνίσματος με χαρτομάντιλο και απόρριψη στα απορρίμματα. Αν αυτό δεν είναι διαθέσιμο, με το εσωτερικό του αγκώνα
- Αποφυγή αγγίγματος ματιών, μύτης και στόματος
- Αποφυγή στενής επαφής (χειραψίες, αγκαλιές και φιλιά)
- Αποφυγή επαφής με άτομα που έχουν συμπτώματα λοίμωξης
- Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων, παραμονή στο σπίτι και επικοινωνία με ιατρό ή με τον ΕΟΔΥ.
Βιβλιογραφία
Centers for Disease Control and Prevention. Coronavirus Disease 2019 (COVID-19). Interim Guidance for Administrators of US Institutions of Higher Education
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/community/guidance-ihe-response.html
Ανακοίνωση
Το σχολείο θα παραμείνει κλειστό σύμφωνα με απόφαση την απόφαση Δ1α/ΓΠ.οικ. 16838 ΦΕΚ 738/10-3-2020 του ΥΠΕΘ μέχρι και τις 24/3/2020.
Να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του σχολείου
http://1lyk-alexandr.evr.sch.gr/
ώστε να πληροφορηθείτε για οποιαδήποτε ανακοίνωση.
Σε περίπτωση ανάγκης επικοινωνήστε με ένα από τα παρακάτω τηλέφωνα
6972707735, 6977427515
ή στο e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ 10.03.2020
Αναμένοντας την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Κ.Υ.Α.) των υπουργών Παιδείας και Υγείας και προκειμένου να αντιμετωπιστούν οποιαδήποτε θέματα, που θα προκύπτουν, καλούνται οι Διευθυντές/ντριες και οι υποδιευθυντές/ντριες, καθώς και το βοηθητικό προσωπικό, να προσέλθουν αύριο ΤΕΤΑΡΤΗ 11 Μαρτίου 2020 από το πρωί στο σχολείο τους, προκειμένου να ενημερώνουν τους μαθητές, γονείς – κηδεμόνες και εκπαιδευτικό προσωπικό για την αναστολή της λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τις επόμενες 14 ημέρες.
Επίσης σε όσες σχολικές μονάδες δεν έγινε τις προηγούμενες ημέρες απολύμανση, να γίνει προγραμματισμός, προκειμένου αυτό να γίνει τις επόμενες ημέρες.
Για το λόγο αυτό οι Διευθυντές/ντριες θα πρέπει να έρθουν σε επικοινωνία με τις υπηρεσίες του οικείου Δήμου.
«Προσωρινή αναστολή της διεξαγωγής των Πανελλήνιων Σχολικών Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., λοιπών σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων στην Π.Ε. και Δ.Ε. και του μαθήματος της κολύμβησης»
Λαμβάνοντας υπόψη την υπ΄ αριθμ. Δ1α/ΓΠ. Οικ. 15959 Κ.Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. 727/τ. Β΄/08-03-2020 με θέμα «Προσωρινή αναστολή όλων των οργανωμένων εκπαιδευτικών εκδρομών εντός της χώρας από 09.03.2020 έως και 22.03.2020», η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προσωρινά αναστέλλει ( από 10-03-2020 έως και 22.03.2020):
1. α) Τη διεξαγωγή των Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας-Κύπρου σχ. έτους 2019-2020 δεδομένου ότι απαιτούνται οργανωμένες και μαζικές μετακινήσεις μαθητών/τριών για τη διεξαγωγή τους εντός της χώρας, β) τις μετακινήσεις των μαθητών/τριών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης εκτός σχολικής μονάδας για συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες και δράσεις (σύμφωνα με το άρθρο 6 της Υ.Α. 20883/ΓΔ4/12-02-2020/Φ.Ε.Κ. 456 / τ.Β΄/12-02-2020 με θέμα «Εκδρομές – Εκπαιδευτικές επισκέψεις και μετακινήσεις μαθητών/τριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας»).
2. Τις μετακινήσεις των μαθητών/τριών από και προς τις κολυμβητικές δεξαμενές για τη διδασκαλία του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής. Επισημαίνεται ότι οι ενδοσχολικές αθλητικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εντός των σχολικών μονάδων και κατά συνέπεια δεν απαιτούνται μετακινήσεις μαθητών/τριών διεξάγονται κανονικά.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ